La revue de presse
3 participants
Page 2 sur 2
Page 2 sur 2 • 1, 2
Re: La revue de presse
Les trois mousquetaires (2011) - la critique (avoir-alire.com, 12 octobre2011)
Adaptation fun du classique d’Alexandre Dumas qui se savoure pour ce qu’il est, un divertissement spectaculaire, mais sans prétention.
...Très gros succès au box-office allemand où il est sorti en exclusivité mondiale, Les Trois mousquetaires, dans sa version 2011, est d’un amusement total...Dans ce déluge d’effets spéciaux qui vont jusqu’à nous transporter par-delà les nuages, pour une bataille aérienne épique, on se marre beaucoup, non pas contre le film et son parti pris du kitch assumé, mais avec le réalisateur et ses comédiens qui s’en donnent à coeur joie. On trouvera, certes, le jeune d’Artagnan un peu fade (normal, c’est Logan Lerman de Percy Jackson qui l’interprète), mais le casting robuste de mousquetaires désabusés et de vilains fourbes, nous séduit totalement. Les caractères bourrus des uns et la filouterie des autres nous attachent aux personnages...
Luce- Fan extraordinaire
- Nombre de messages : 5517
Age : 72
Localisation : Toulouse ou ailleurs
Date d'inscription : 11/03/2009
Critique belge sympa
Les Trois Mousquetaires (Télé Moustique, 12 octobre 2011)
Les puristes s’étrangleront devant ces Trois mousquetaires de Paul W.S. Anderson. Les poseurs de salons prout-prout prendront un malin plaisir à détester le film et surtout le faire entendre.
Les lecteurs compulsifs, plus intelligents et plus authentiques, n’y porteront pas plus d’attention qu’aux dizaines d’autres adaptations cinéma du roman. "Dumas va (encore) se retourner dans sa tombe", diront certains à coup sûr.
Oui, mais voilà, personne, quoi qu’on en dise, ne peut en être sûr. Envisageons donc simplement le film pour ce qu’il est: un divertissement prioritairement destiné aux adolescents. Et dans l’état, il n’est pas si mal. Oui, les personnages sont des coquilles vides et le scénario, simpliste et cadenassé, n’apporte pas de surprise.
Mais Anderson, mêlant avec une certaine adresse le film de cape et d’épée… et de pirates (offrant un grand spectacle aéronaval), crée l’étonnement, se permettant de surcroît un bel hommage au cinéma de genre qu’il dépoussière avec une vraie originalité.
De mémoire de cinéphile, cela fait longtemps qu’on n’avait plus vu un si beau duel à l’épée. Bref, les plus de 20 ans ont droit aussi à leur madeleine. De grande consommation, peut-être. Mais c’est une vraie madeleine.
Luce- Fan extraordinaire
- Nombre de messages : 5517
Age : 72
Localisation : Toulouse ou ailleurs
Date d'inscription : 11/03/2009
Re: La revue de presse
Un pour tous, tous pour la 3D (Les Echos, 12 octobre 2011)
Voici donc nos trois mousquetaires en 3D et en plein délire, dans une sorte de bataille de boule de neige géante en images de synthèse. Dumas ne s'est jamais gêné pour prendre de grandes libertés avec l'histoire de France. On pourra donc difficilement reprocher à Paul W.S. Anderson de prendre des libertés avec Dumas.
Entre Tomb Raider et Tex Avery, le résultat s'avère parfois étouffant, pas toujours de très bon goût, mais aussi amusant, jouissif et surprenant de bout en bout. Comme si Hollywood réussissait ici ce que Jeff Koons avait raté à Versailles.
Luce- Fan extraordinaire
- Nombre de messages : 5517
Age : 72
Localisation : Toulouse ou ailleurs
Date d'inscription : 11/03/2009
Re: La revue de presse
Les Quatre fantastiques Les Trois Mousquetaires, la critique (Reviewer.fr, 12 octobre 2012)
...force est de constater que Paul WS Anderson est devenu un expert en grand n'importe quoi. Avec son acolyte et épouse, Milla Jovovitch, il livre un blockbuster à couper le souffle, dopé aux effets spéciaux fabuleux, aux scènes de batailles spectaculaires et aux combats magnifiquement chorégraphiés. On s'éclate franchement et on est finalement partagé entre un max de fun, et une irrésistible envie de pleurer, face au sacrifice de la littérature, sur l'autel du Pop-Corn.
Luce- Fan extraordinaire
- Nombre de messages : 5517
Age : 72
Localisation : Toulouse ou ailleurs
Date d'inscription : 11/03/2009
Au Canada
Swordplay saga stays sharp ( The Vancouver Sun, 21 octobre 2011)
J'aime lire les commentaires de fans de Matthew !These three men can generate so much depth of emotion in such short strokes, we have to stand back and give them room to move. Every turn of phrase seems to come with a matching twist of the knife, ensuring all the physical swordplay is matched by verbal shadow moves.
There's endless winks to genre, but Macfadyen deserves a little extra praise for really selling the subplot of the double-dealing romantic interest, played by Milla Jovovich, in yet another scenery-swallowing encounter. Macfadyen almost tears up when the woman he loves sells him out for diplomatic immunity and a diamond necklace.
Luce- Fan extraordinaire
- Nombre de messages : 5517
Age : 72
Localisation : Toulouse ou ailleurs
Date d'inscription : 11/03/2009
Re: La revue de presse
The Three Musketeers (boston.com, 22 octobre 2011)
Joli !The musketeers are fun, of course, as they defend the honor of the queen of France by trying to recover a stolen diamond necklace. Their combination of camaraderie and high spirits is the key to the story’s enduring appeal. Beefy Ray Stevenson makes for a fine Porthos. Luke Evans is a perfectly acceptable Aramis. Matthew Macfadyen plays Athos, and his cask-of-aged-port voice is the movie’s best special effect.
Luce- Fan extraordinaire
- Nombre de messages : 5517
Age : 72
Localisation : Toulouse ou ailleurs
Date d'inscription : 11/03/2009
A British review
The Three Musketeers: All for one, just don’t tell anyone (OxfordStudent, 19 octobre 2011)
This is not a good movie, in the traditional sense. However, from a rather different angle, it is quality entertainment. Films like this are why the fond term `romp` was invented: pure escapism, swashbuckling and derring-do before common sense...
...It is ridiculous, but brilliantly ridiculous. Often you will be in hysterics at the immensity of it all, thinking they cannot top themselves but constantly proved wrong. The final shot is one of the most hilariously jaw-dropping sights recently committed to film, and magnificent as such. Those looking for something more normal will be disgusted, but this has `guilty pleasure` stamped all over it.
Luce- Fan extraordinaire
- Nombre de messages : 5517
Age : 72
Localisation : Toulouse ou ailleurs
Date d'inscription : 11/03/2009
Re: La revue de presse
"The Three Musketeers" (2011) proves to be great fun (examiner.com)
I was pleasantly surprised that I liked it so much, as it only had a 25% rating on Rotten Tomatoes at the time of this writing, but I suppose I went into the film mostly unbiaised, I have not seen the other The Three Musketeers movies, and have only read the book.
Luce- Fan extraordinaire
- Nombre de messages : 5517
Age : 72
Localisation : Toulouse ou ailleurs
Date d'inscription : 11/03/2009
Re: La revue de presse
The Three Musketeers [3D] (close-upfilm.com, 13 octobre 2011)
When you review films regularly, it’s always pleasant to have one’s negative expectations confounded. What I expected from this film was that it would be a run of the mill, remake costume drama tarted up with 3D. What it actually is however is a cheeky, witty, exuberant, action packed and beautifully made piece of entertainment.
Luce- Fan extraordinaire
- Nombre de messages : 5517
Age : 72
Localisation : Toulouse ou ailleurs
Date d'inscription : 11/03/2009
Re: La revue de presse
[merci à arco/DL]
The Three Musketeers gives us swash-buckling fun all over again, (The Australian, 29 Octobre 2011)
The Three Musketeers gives us swash-buckling fun all over again, (The Australian, 29 Octobre 2011)
...The swashing and buckling aren't overdone at the expense of a good story, and the characters are entertaining and sharply drawn, especially Matthew Macfadyen's surly Athos and Mads Mikkelsen's villainous Rochefort.
Marina- Fan extraordinaire
- Nombre de messages : 2659
Age : 65
Localisation : Aalen, Deutschland
Date d'inscription : 25/12/2008
Re: La revue de presse
Los tres Mosqueteros 3D (critique de Fotogramas)
Para exaltados de la pirotecnia audiovisual Lo mejor: El caos controlado de sus set pieces. Lo peor: Algún impertinente brochazo de comedia tosca.
Para exaltados de la pirotecnia audiovisual Lo mejor: El caos controlado de sus set pieces. Lo peor: Algún impertinente brochazo de comedia tosca.
Au milieu des 90, Paul W.S. Anderson a fait partie d'une avant-garde de réalisateurs britanniques qui ont repoussé avec furie le modèle Merchant et Ivory et ont parié sur un cinéma populiste, presque insolent dans son son aspect commercial. Une filmographie caractérisée par des adaptations de jeux vidéo et de musique techno ne l'a pas précisément changé en favori de la critique. Comme une version série B de 'Sherlock Holmes' (Guy Ritchie, 2009), Les Trois Mousquetaires applique une formule déjà testée (insuffler une vie au classique littéraire au travers d'une esthétique "steampunk" et d'une accélération narrative) avec la frénésie d'un adolescent décidé à ajouter ses propres changements au roman de Dumas. L'Europe du XVIIe siècle se convertit en parc à thème spectaculaire à l'intérieur d'une proposition qui a dans son sens exorbitant de l'excès sa plus grande vertu et son talon d'Achille (les interludes comiques et amoureux). Dans le fond, Anderson ne fait pas autre chose qu'offrir aux nouvelles générations un changement urgent et hyperactif des bases de l'art populaire : le feuilleton, l'opérette et la série.
Luce- Fan extraordinaire
- Nombre de messages : 5517
Age : 72
Localisation : Toulouse ou ailleurs
Date d'inscription : 11/03/2009
The open-minded
The Three Musketeers : la critique de RadioTimes.
Luce- Fan extraordinaire
- Nombre de messages : 5517
Age : 72
Localisation : Toulouse ou ailleurs
Date d'inscription : 11/03/2009
Vandalisme
‘Lights… camera… vandalism!’ (Saga Magazine, 7 novembre 2012)
Le "vandalisme" des touristes dans l'Alhambra reste plus insidieux, je vous l'accorde ...
Le "vandalisme" des touristes dans l'Alhambra reste plus insidieux, je vous l'accorde ...
Luce- Fan extraordinaire
- Nombre de messages : 5517
Age : 72
Localisation : Toulouse ou ailleurs
Date d'inscription : 11/03/2009
Mauvaise presse encore
The Three Musketeers (3D) (the Artsdesk, 11 octobre 2011)
- Spoiler:
- En garde! Risible remake plays unmerry hell with Dumas
by ASH SmythTuesday, 11 October 2011
Swords, gentlemen? Limited blade-work in 'The Three Musketeers'
There is nothing good about The Three Musketeers. Nothing. To list all the ways in which Paul WS Anderson's superfluous remake is crap would require a tome only slightly thinner than Dumas's original novel, and it is impossible, frankly, to imagine how someone could so badly have fisted the simple criteria for a historical action-romp, least of all with a ready-written, solid-gold storyline and a budget of $100 million; but bear with me while I run through just a couple of highlights, and I'll ask you, please, for your own sake, to believe me when I say that I'm low-balling it.
The plot is a chaos of unintriguing intrigue, Entrapment-style jewel-heists, and zeppelins
It is clear that the director had no idea what manner of film he wanted this to be – action? comedy? drama? (were there other options?!) – and so plumped, fatally, for trying to be all things to all men. The opening sequence alone managed to incorporate nods to Guy Ritchie, Terry Pratchett, Mills & Boon, Indiana Jones, Warhammer, Mission Impossible, spaghetti westerns and the more ridiculous elements of Around the World in 80 Days. And it didn't get better from there.
The plot – or what passes for the plot – is a chaos of unintriguing intrigue, Entrapment-style jewel heists, and zeppelins. Yes, zeppelins. In an attempt to provoke a war with France (no particular reason given), that ludicrous popinjay the Duke of Buckingham (Orlando Bloom: for once – and by some margin – not the worst thing in the film) was launching zeppelins. From the Tower of London. Using Napoleonic invasion plans. Drawn up, apparently, by Leonardo Da Vinci. [NB This film is rated 12A. If you are 12, then you can write to Mr Anderson, care of Constantin Film Produktion, for your apology.]
The screenwriting did nothing to smoothe over these wrinkles. “What is it, Richelieu?” asks the witless King (because Richelieu should know, having never seen a zeppelin before either), and Richelieu, pulling that camp face ministers always pull that makes it look like they’ve just let one go in their robes of state: “An... air?... ship? Majesty?” (Pictured right: Christoph Waltz as Richelieu with Milla Jovovich as Milady.)
Standing between Buckingham and the Cardinal and France is D'Artagnan, played by a whey-faced nonentity (Logan Lerman) who manages to make previous incumbents of this role (Michael York, anyone? Chris O'Donnell?) look like actors of serious calibre. It isn't D'Artagnan's fault, I suppose, that he has been raised by Dexter Fletcher (which explains his rancid American accent); or that he finds himself teaming up with a Porthos (Ray Stevenson) whose Musketeers Top Trumps skill is wrassling masonry, an Athos (Matthew Macfadyen) whose misanthropic-yet-heartrending soliloquies could as well be delivered by a call-out plumber, or an Aramis (Luke Evans) who looks confusingly like the Duke of Buckingham and who gives D'Artagnan a parking ticket – for his horse. But for knowing the storyline in advance, one feels, you wouldn't fancy the young Gascon's chances.
The rest of the cast are no better. As D’Artagnan’s love interest, Constance – a turd of a role, in all fairness – Gabriella Wilde (pictured left, with Lerman) wouldn’t have landed the part in a junior school show. The King (Freddie Fox) looks like Gwynnie in Shakespeare in Love, only less manly, his sole preoccupation being with his enemies’ hosiery. James Corden [and isn’t he annoying already?] plays the servant Planchet like a fat, shit Michael Caine. As Richelieu, Christoph Waltz – a German playing a Frenchman in English in an American film – is about as sinister as, well, as that cake-eating Nazi from Inglourious Basterds.
That the story appears to be set in the international free-zone of Far Far Away is typified by the fact that there is not a word of French in the entire movie, not even by way of un gague. D'Artagnan rhymes his own name with "Grand Canyon", and "skedules" all his "dools" for "Toosday". Prat. (At one point in this Disneyfied Francophooey someone actually said “Pen-chanT” [sic] and I nearly shat myself with rage.)
Also, and I swear I'm not making this up, there is not more than about five minutes of sword fighting. Cannon, yes. Pistols, certainly. Also flamethrowers and gatling guns. Anything, in fact, that you could stick on a zeppelin. But swords? Hardly at all. (So the Cardinal’s dastardly plans are not so much foiled as... etc.)
The official posters say 'The Three Musketeers in 3D. Also in 2D.' Go figure
Unwatchable enough in two dimensions, then, the third, somehow, only made matters worse (the official posters say “The Three Musketeers in 3D. Also in 2D.” Go figure). Apart from a couple of cannon falling from the roof of Notre Dame (don’t ask), the only time the z-axis was meaningfully deployed was when I found my face buried in Rochefort’s waterlogged crotch (if this was supposed to be a selling point – to me or the 12-year-olds – the effort would have been better expended on Milady's décolletage). The net result, though, of the colossal technical outlay was simply to leave the flesh-and-blood actors forever hovering in the foreground like so many cardboard cut-outs – a metaphor too dispiriting to labour.
The Three Musketeers 3D is on general release
Luce- Fan extraordinaire
- Nombre de messages : 5517
Age : 72
Localisation : Toulouse ou ailleurs
Date d'inscription : 11/03/2009
Page 2 sur 2 • 1, 2
Sujets similaires
» La revue de presse
» La revue de presse
» La revue de presse
» La revue de presse
» La revue de presse
» La revue de presse
» La revue de presse
» La revue de presse
» La revue de presse
Page 2 sur 2
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
|
|